U bilo kojoj organizaciji, prodajni odjel igra ključnu ulogu u uspjehu poslovanja. Jedinstvena i važna uloga prodaje je premostiti jaz između potencijalnih kupaca i proizvoda/usluga koje organizacija nudi (a koji mogu ispuniti potrebe).
Niže je navedeno nekoliko načina na koje prodaja utječe na uspjeh organizacije:
Prodajni „leadovi“
Kao što je već spomenuto, prodavači premošćuju jaz između potreba kupaca i proizvoda/usluge koji ispunjavaju tu potrebu. Često se prodavači bave već izgubljenim izgledima koji imaju postojeću svijest o tvrtki putem marketinga i oglašavanja, a posao je prodavača da zatvori posao predstavljajući naredne informacije te pomažući klijentu da ostvari konekciju.
Uzmimo na primjer, prodaja automobila. Vi obično idete do zastupnika automobila znajući da tražite automobil. Prodavač automobila obično će vam postavljati pitanja o vašem osobnom životu, uključujući veličinu vaše obitelji, tipičnu dnevnu rutinu itd., a sve kako bi prodavač dobio korisne informacije onoga što tražite od automobila. Prodavač nakon toga može ponuditi informacije o različitim automobilima u ponudi trgovca koji će odgovarati vašim potrebama i voditi vas u donošenju argumentirane odluke o tome koji je automobil za vas.
Budući da prodavači izravno stupaju u interakciju s potencijalnim kupcem, imaju prednost da mogu prikupiti osobne informacije koje im pomažu u isporuci njihove prodajne pozicije i prilagođavanju svoje ponude svojoj publici. To je često atraktivan aspekt za kupce, jer oni mogu vidjeti prodavača kao stručnjaka, koji gradi vjerodostojnost i stoga mu vjeruju.
Poslovni rast
Prodaja ima ključnu ulogu u izgradnji lojalnosti i povjerenja između kupca i poslovanja. Povjerenje i odanost glavni su razlozi zašto bi klijent odabrao preporučiti vašu tvrtku prijatelju ili članu obitelji ili napisati sjajnu recenziju svog proizvoda ili usluge na mreži.
Preporuke i recenzije uvijek su cijenili klijenti, budući da dolaze od treće strane, a percepcija je da su testimonijali i preporuke neovisni od prodavatelja i stoga donose više vjerodostojnosti. U digitalnom dobu oni su izuzetno utjecajni zbog dosega i snage društvenih medija i online medija. Tijekom prodajnih interakcija, poticanje kupca da preporuči prijatelja ili daje pozitivne povratne informacije može utjecati na rast poslovanja kroz povećanu svijest o brendu i prodaji.
Zadržavanje kupaca
Prodaja je osobna interakcija između dva čovjeka, što je vrlo moćna stvar. Nikad ne podcjenjujte osobnu vezu između dvije osobe i potencijalni učinak koji to može imati na reputaciju vašeg brenda.
Izvrsni prodavači su oni koji ne samo da prodaju, već dugoročno utječu na kupca. Dugoročni odnosi s kupcima dovode do ponavljanja narudžbi, preporuka i povećanja ugleda brenda najvrjednijim, usmenim putem.
Jedan od ključeva za zadržavanje kupaca putem prodaje je praćenje prodaje. Postavljanje podsjetnika za pozive nakon sastanka, ili dodatne sastanke nakon prodaje je odličan način za održavanje i izgradnju pozitivnog odnosa i daje kupcu priliku za povratnu informaciju na svoje iskustvo proizvoda ili usluge. Ako gost ima prigovor ili neki problem, može se riješiti brzo i profesionalno. Prečesto se nesretni korisnici neće žaliti, jednostavno će se prebaciti na drugog pružatelja usluga i neće preporučiti vaše usluge ili proizvode drugima. Jeftinije je zadržati korisnike nego osvojiti nove, tako da dobro pazite na postojeće korisnike.
Zaključno, moć prodaje u kontinuiranom uspjehu organizacije ne treba biti podcijenjena ni premalo korištena. Iskoristite utjecaj prodaje koji može imati ne samo na prihod, već i na reputaciju brenda, dugoročno zadržavanje klijenata i rast poslovanja.
Izvor: Oxford college