Pitate li se zašto su neke tvrtke uspješne i bolje od drugih? Ili zašto je neke teško pobijediti, a druge nije? Pa, ako tvrtka želi ostati konkurentna u industriji, mora stvoriti i izvršiti dobru i provedivu strategiju.
Na primjer, tvrtke poput Amazona godinama su uspješne jer je njihova strategija čvrsto vezana uz njihovu viziju. Amazon je poznata kao tvrtka koja je najveći kupac na svijetu. Njezini proizvodi i usluge pružaju besprijekoran doživljaj, gdje ljudi mogu doći na mjesto, pronaći, otkrivati i kupovati na mreži.
Strategija je dugoročni plan koji stvorite za svoju tvrtku kako biste postigli željeno, buduće stanje koje zamislite. Strategija obuhvaća golove i ciljeve tvrtke, vrstu proizvoda/usluga koje namjeravate graditi, klijente koje želite prodati i tržišta kojima služite za ostvarivanje profita.
Strategija je kvalitetna/čvrsta kada su sve pretpostavke koje ste napravili u trenutku njezina stvaranja potvrđene i testirane na točnost, a donesene odluke mogu se prikazati jasnim činjenicama i dokazima. Važno je uskladiti vašu strategiju s ciljevima tvrtke, vrsti posla koju vaša organizacija obavlja te je usklađena s okolinom u kojoj planirate napredovati. Na primjer, Googleova vizija je pružanje najboljeg iskustva internet korisnicima. Taj koncept je poznat javnosti kao Google pretraživanje (Google Search). Svi dodatni/ostali proizvodi i usluge koje Google gradi usklađeni su s temeljnim ciljevima.
Dobra strategija pomoći će vam da donosite dobre odluke o ulaganju, na primjer kako i gdje biste željeli potrošiti novac. Ona također pomaže pružiti smjernice o prioritetima projekata i drugim aktivnostima unutar vaše organizacije. Dodjeljivanje i optimiziranje resursa i ostvarivanje profita koji stvaraju iznadprosječne povrate.
Izvor: Forbes (2018)