Marketing strategija je kombinacija proizvoda, cijene, distribucije i promocije koja najviše odgovara određenoj grupi ili pojedinom posjetitelju.
Marketing strategija je usko vezana uz ponašanje potrošača (disciplina koja proučava što i zašto kupci kupuju).
Strateške implikacije
• Razvoj situacijske matrice utjecaja (vidi tablicu niže u tekstu)
• Pozicioniranje proizvoda ovisno o proizvodu/usluzi
• Segmentiranje tržišta ovisno o usluzi
Strateške implikacije
STRATEGIJE KAD JE BREND U PRIŽELJKIVANOM STANJU
Strategija održavanja
Strategija održavanja cilja na zadržavanje trenutnih navika potrošača u situaciji gdje se brend često kupuje od strane potrošača s obzirom na tržišne specifičnosti.
Strategija lovljenja
Strategija lovljenja cilja na potrošače koji donose odluke upoznati samo s djelomičnim informacijama o proizvodu (npr. Samo su upoznati s cijenom ili dostupnošću). Kao rezultat potrošaču se mora pružiti veća količina informacija o proizvodu ili usluzi.
Strategija prednosti
Strategija prednosti targetira potrošače kako bi odabrali brend koji se već nalazi u njihovom priželjkivanom stanju (brandovi kao LG, Apple, IBM…)
(Vaša) strategija ovisno o tržišnoj poziciji
[table id=2 /]
STRATEGIJE KAD JE BREND U NEŽELJENOM STANJU
Strategija disruptivnosti
Ovu strategiju koristimo kad brend kod potrošača nije u željenom stanju. Cilj je potpuno preokrenuti postojeće obrasce kako bi došli do kvalitetnijih rezultata.
Strategija presretanja
Ovu strategiju koristimo samo u slučajevima kad potrošač nije upoznat sa svim prednostima proizvoda ili usluge. Cilj je dosegnuti i presresti potrošača dok razmišljaju o brendu koji se već nalazi u njihovom priželjkivanom stanju.
Strategija prihvaćanja
Strategija prihvaćanja se koristi kada je vlastiti brend dio priželjkivanog stanja kod potrošača, kada brend nagovještava da će postati preferirani brend željenog targeta koristeći svoje prednosti pred konkurencijom.
Izvor: Consumer behaviour and marketing strategy, JP Peter, JC Olson, KG Grunert – 1999